Thursday 17 January 2013

PERLIS..PADANG BESAR..LANGKAWI-DAY2

PERLIS..PADANG BESAR..LANGKAWI-DAY2

Hari ini bagun awal...bertolak dari umah akk aku ke kuala perlis naik teksi pak salim...janji kul 6.30 pg tpi semua bangun lambat kul 6.30pg br nak bagun....so kami pun bertolak kul 7pagi ...akk aku suruh pergi awal coz takut ramai org...kami pergi time cuti sekolah so kena cepat...kami sampai dalam kul 7 lebih...sampai ingat kami awal ...rupanya tidak..ramai gila org....nasibkami dapat tiket feri kul 9pg..tapi lama gak nak tunggu...so breakfast dulu.....Dah breakfast kami terus masuk dalam tunggu feri takut terlepas lak...
 
 
Damia dok tunggu feri...
 
Dah masuk feri ..damia,umi n maklong
 
 
 
Sampai je ..akuterus call En Zaini /0125275019.Ambik kete sewa...aku sewa kete viva je...satu rm 100..kalau x murah lagi tapi dah pergi cuti sekolah mahal lah...harga leh runding lagi...3H 2M..kami dapat rm180..boleh la....Kami pergi jalan-jalan bandar dulu...lepas tu p cari tempat makan...lepas siap mkn Kami teruskan perjalanan ke Asania resort..kami dah booking kat sana... So p check in sana...kami sampai dalam kul 2ptg..tapi masih x leh masuk...so kena tunggu...lama gak...sampai aku dah nak marah..coz org yg dtg lambat dr aku dah leh check in ..aku kena tunggu..aku pun tanya lah kat kaunter dia ckp bilik aku lum kemas lagi...ambik masa lagi 15minit...so kami pun tunggu..tunggu tgk jam dah kul 2.45ptg..stay x dapt kunci..then aku naik angin..cakp napa kami lambat sangat dapt kunci??napa org lain dtg lambt dah dpt kunci..sekali lagi diorg guna alasan yg sama..aku marah betui...selama ni aku n family aku p sana ok je layanan dia...ermm entah aku pun x faham..napa time tu lambat gila...last2 aku call agent aku..then agent aku call diaorg marah -marah..br lah kami dapt kunci...napa lah nak tunggu kami marah...kalau dah kata check in kul 3...so biar adil...biar semua org check in waktu yg sama...bukan bilik siapa siap dia check in dulu...agak pelik....Mungkin sebab kami ini x nampak cam org kaya...tu yg diorg buat x tau je...Kesimpulannya jgn lah tgk luaran...n jgn beza-beza kan customer...ok... Leps dapt je kunci ..aku terus rehat..ptg kami jalan2 kat pantai cenang...lepas tu terus p mkn sotong bakar kat kedai2 tepi jalan....oklah..takat nin dulu..nanti aku sambung cite second day lak.. k tata....
 

 
 
Ini Lah Aseania Resort
 
Ini time mood tgh baik...

No comments:

Post a Comment